تعاریف و اصطلاحات در قوانین

شرکت آسوده مکانیک ایده پرداز نوین خدمت : شرکت آسوده مکانیک ایده پرداز نوین خدمت شرکتی میباشد که با برند آقای مکانیک از این پس در قوانین یاد میشود.
شرکت سهامی خاص: نوعی شرکت سهامی است که سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط مردم به راحتی قابل معامله است. هنگام تشکیل چنین شرکتی باید تمام سرمایه آن در موقع تأسیس توسط مؤسسان تأمین و بخشی از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری شده باشد. شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تأسیس منحصراً بوسیله مؤسسین تأمین می‌گردد. مدیر شرکت سهامی خاص نمی‌تواند خارج از سیستم سرمایه گذاران باشد.
اپلیکیشن: برنامه و نرم افزاریست که مخاطب از طریق بازارهای اینترنتی موبایل میتواند تهیه کند و از آن استفاده نماید.
اپلیکیشن آقای مکانیک : برنامه یا نرم افزاریست که از طریق آن میتوانید تمام خدمات تعمیر و تعمیرگاهی خودرو را به صورت کاملا رایگان انجام دهید.
نماینده: به شخص طرف قرارداد شرکت آقای مکانیک گفته میشود که به صورت رسمی (طبق قرارداد و مقررات شرکت) مجاز به تعمیر خودرو های مشتریان میباشد.
نمایندگی: به جایگاهی گفته میشود که به صورت رسمی با شرکت آقای مکانیک قرارداد بسته و طبق قرارداد و حیطه ی مشخص شده کاری،طبق ضوابط و مقررات شرکت آقای مکانیک مجاز به تعمیر خودرو های مشتریان شرکت آقای مکانیک میباشد.
مالک خودرو: به فردی گفته میشود که صاحب اختیار خودرو میباشد و مشخصات آن فرد در سند رسمی خودرو ثبت گردیده است.
مشتری: فردی حقیقی یا حقوقی میباشد که از خدمات شرکت آقای مکانیک بهره مند میباشد.و مجاز به استفاده از خدمات،سایت و اپلیکیشن میباشد.

قوانین شرکت آقای مکانیک:

لطفا متن قواعد کاری و پیوست های آن را را به دقت مطالعه نمایید و در صورت عدم پذیرش هر کدام از شرایط قرارداد، لطفا از درخواست خدمات آقای مکانیک خودداری نمایید.خرید اشتراک توسط شما به منزله تایید تمامی موارد قوانین زیر است.
بروز رسانی 30/09/1398
ماده 1 - ثبت مشخصات مالک خودرو
بند1- تکمیل فرم مشخصات مالک خودرو و مشخصات خودرو از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره‌ی همراه الزامی میباشد.
بند2- در خصوص اشخاص حقوقی، نماینده‌ی شرکت اقدام به ایجاد یک حساب کاربری به نام شرکت می‌‌نماید و در این صورت، اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شماره‌ی ثبت و شناسه‌ی ملی شرکت در اداره‌ی ثبت شرکت‌‌ها می‌‌بایست در کنار مشخصات نماینده‌ی شرکت در فرم مشخصات تکمیل گردد.

ماده 2 - ثبت مشخصات خودرو
بند1- ثبت مشخصات خودرو باید به دقت انجام شود.
بند2- ثبت برند خودرو، سال ساخت،رنگ خودرو،شماره شاسی و شماره بنده(به صورت اعداد) الزامی میباشد.
بند3- هر گونه مغایرت در ثبت مشخصات خودرو بر عهده مشتری میباشد و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال ثبت و مشخصات وارد شده توسط مشتری ندارد.
بند4- در صورت هر گونه مغایرت مشتری میتواند با تیم پشتیبانی تماس حاصل نماید و با هماهنگی های لازم مشخصات ثبت شده را تغییر دهد.

ماده 3 - پرداخت وجه
پرداخت وجه اشتراک، در شرکت آقای مکانیک به دو صورت نقدی و اقساط (به زودی) میباشد.
در پرداخت به صورت اقساط مشتری تا پایان اقساط به صورت محدود میتواند از خدمات آقای مکانیک استفاده کند.و در صورت پرداخت تمامی قسط ها، محدودیت برای مشتری برداشته شده و از تمام خدمات آقای مکانیک بهرمند خواهد شد.توضیحات در بند 7 شرح داده شده است.
بند1-  مشتری پس از تکمیل حساب کاربری (ثبت مشخصات مالک،ثبت مشخصات خودرو) به صفحه پرداخت منتقل میگردد و برای بهرمند شدن از خدمات سالانه رایگان آقای مکانیک موظف به پرداخت اشتراک سالانه میباشد.
بند2-  پرداخت وجه برای استفاده از خدمات آقای مکانیک الزامی میباشد.
بند3-  در صورت پرداخت موفق وجه در سایت یا اپلیکیشن کد اشتراک مشتری که همان (کد ملی) میباشد ارسال میگردد.
بند4-  پرداخت وجه به صورت کامل میباشد و هیچ گونه تخفیف در برنامه کاری شرکت لحاظ نمی شود.
بند5- کاربران می‌پذیرند امکان استرداد هزینه‌هایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات اپلیکیشن به شرکت می‌پردازند وجود ندارد. شرکت مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی می‌کنند. بنابراین مشتریان باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت و طرف تجاری برسانند.
بند6-  پرداخت هزینۀ اشتراک و سایر هزینه‌های اعلام شده توسط شرکت آقای مکانیک فقط از طریق روش‌هایی که توسط شرکت مشخص می‌شود می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اپلیکیشن،پرداخت از طریق سایت،روش‌های پرداخت محدود به موارد مذکور بوده است. هرگونه روش دیگری نظیر کارت به کارت، تهاتری و غیره مورد تایید شرکت نیست و در این صورت شرکت هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
بند7- در پرداخت اقساط، مشتری موظف میباشد روزانه مبلغ 10.000 تومان تا پایان اقساط پرداخت کند.به محض پرداخت اولین قسط، مشتری از خدمات محدود آقای مکانیک بهره مند و میتواند از نمایندگی های مجاز آقای مکانیک استفاده نماید. در صورت کوتاهی و پرداخت نکردن اقساط به صورت روزانه،شرکت به مشتری اخطار داده، اخطار بیش از سه مرحله حساب کاربری مشتری در لیست سیاه (Black list) قرار گرفته و مشتری از خدمات آقای مکانیک محروم خواهد شد.پس از محروم شدن از خدمات آقای مکانیک مشتری حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.
خدمات آقای مکانیک در طرح اقساط به شرح زیر میباشد:
تعویض روغن، فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر بنزین و تمامی فیلتر های دیگر در تمامی خودرو های داخلی و خارجی
تعویس لنت ترمز جلو و عقب تمام خودرو های داخلی و خارجی
تعویض شمع، وایر سنسور اکسیژن، تنظیم موتور تمام خودرو های داخلی و خارجی
تعویض چرخ، تنظیم باد لاستیک، بالانس، میزان فرمان تمام خودرو های داخلی و خارجی
دیاگ و عیب یابی تمام خودرو های داخلی و خارجی
تعویض پمپ بنزین و متعلقات تمام خودرو های داخلی
شست و شوی انژکتور تمام خودرو های داخلی و خارجی

ماده 4 - دریافت کد اشتراک
بند1-  پس از پرداخت وجه در سایت یا اپلیکیشن کد اشتراک به صورت خودکار، به شماره تلفن همراه مشتری پیامک خواهد شد. همینطور در اپلیکیشن کد اشتراک ( کد ملی) قابل مشاهده میباشد.
بند2-  در صورت دریافت نکردن کد اشتراک با تیم پشتیبانی تماس حاصل نموده و تیم پشتیبانی موظف به رفع مشکل در کوتاهترین زمان میباشد.

ماده 5 -  قوانین مشتریان
بند1-   برای عضویت در آقای مکانیک و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است هر کاربر، اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در آقای مکانیک نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:
بند2-  داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
بند3-  هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح  یک حساب کاربری در آقای مکانیک است.
بند4-   هر مشتری مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را می‌‌پذیرد و متعهد می‌‌شود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در آقای مکانیک به‌روز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر از خدمات آقای مکانیک شود و کاربر نمی‌‌تواند به این موضوع معترض گردد.
بند5-  هر مشتری با ثبت ‌نام در آقای مکانیک و ایجاد حساب کاربری به نام خود، صحت انتساب تمام پیام‌‌های صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.
بند6-  در شرایط خاص ممکن است از مشتریان برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایط اگر مشتریان اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهند، شرکت می‌تواند حساب کاربری آن‌ها را مسدود و از ارائۀ خدمات به نامبردگان خودداری کند.
بند7-  هیچ یک از مشتریان حق استفاده از ربات و نرم‌افزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند.
بند8-  مشتری متعهد می‌شود که صرفا با تلفن همراه متعلق به خود در اپلیکیشن ثبت‌نام کند. در غیر این صورت در برابر شخص ذی‌نفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع مجاز خواهد بود نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.
بند9-  هر شخص تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب‌های کاربری مذکور اقدام کند.
بند10-  مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات ارائه شده در آقای مکانیک انجام می‌شود، به عهدۀ مشتریان است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افراد غیر از مشتری که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات اپلیکیشن استفاده می‌کند تماما متوجه مشتری صاحب حساب است.
بند11-  مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ مشتری است. در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، مشتری مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
بند12-   در صورت عدم همکاری مشتری و ارائه نکردن اطلاعات مربوط - در شرایط خاص که ممکن است احراز هویت کاربر از جانب شرکت ضروری تشخیص داده شود ، شرکت حق انسداد حساب کاربر را خواهد داشت.
بند13-  مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و هم‌چنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از خدمات به عهدۀ مشتریان است.
بند14-  مشتریان حق ندارند اشیاء غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء و ادواتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در وسیله نقلیه همراه داشته باشند.
بند15-  مشتریان می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیام‌ها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات آقای مکانیک را می‌پذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
بند16- در صورت پذیرش خودرو توسط نمایندگی های مجاز آقای مکانیک مشتری موظف میباشد فرم پذیرش خودرو را تکمیل نموده و با توجه به کارشناسی نماینده ، خودرو را در زمان مشخص تحویل نمایندگی داده و در زمان مشخص شده تحویل بگیرد . به علت محدودیت در فضای تعمیرگاه و پذیرش مشتریان دیگر مشتری موظف میباشد تا 48 ساعت پس از اعلان تحویل از طرف تعمیرگاه خودرو را تحویل گیرد در غیر این صورت خودرو به پارکینگ انتقال داده شده و تمامی عوارض و خسارت بر عهده مشتری میباشد .
بند17-در صورت  پذیرش خودرو توسط نمایندگی های  مجاز آقای مکانیک مشتری موظف میباشد طبق لیست و یا فاکتور ارایه شده توسط تعمیرگاه لوازم و قطعات مورد نیاز را تهیه کند و در اسرع وقت به تعمیرگاه برساند در صورت کوتاهی بر این امر طبق زمان مشخص شده از سوی تعمیرگاه ، نماینده موظف میباشد خودرو مشتری را تحویل داده و از خدمت رسانی و تعمیر خودرو صرف نظر کند .
بند 18- در صورت عدم تامین قطعات چه از سوی مشتری و چه از سوی تعمیرگاه بنا به هر دلیلی مانند ( تحریم ها ، نبودن قطعه یا قطعات ، عدم پرداخت هزینه قطعات ، گرانی یا مرغوب نبودن اجناس و ... ) طبق قوانین و نبودن فضای کافی در تعمیرگاه ، خودرو توسط نمایندگی به مشتری عودت داده و تا زمان تحویل قطعات خودرو نزد مشتری باقی خواهد ماند .

ماده 6 - مسئولیت های شرکت
بند1-  شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات آقای مکانیک به کار می‌گیرند.
بند2-  شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از مشتریان در انتهای خدمات انجام شده از طرف آقای مکانیک تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به مشتریان ارائه دهد.
بند3-  شرکت برای فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری توسط دستگاه‌های مشتریان تلاش می‌کنند، اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.
بند4-  اطلاعات مشتریان به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذی صلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و هم‌چنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات مشتریان به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
بند5-  چنان‌چه هر یک از مشتریان آقای مکانیک در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات آقای مکانیک مطرح کنند. شرکت پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به‌عمل خواهد آورد.
بند6-  شرکت هیچ گونه مسئولیتی اعم از حقوقی و کیفری در قبال اتفاقات حین تعمیر اعم از گم شدن وسایل داخل خودرو نخواهد داشت.مشتری موظف است وسایل قیمتی خود را از داخل خودرو برداشته و نزد خود نگه دارد.
بند7-  محدوده جغرافیایی انجام تعهدات آقای مکانیک در حال حاضر محدود به استان های تهران و البرز میباشد.بدیهی است تصمیم شرکت مبنی بر ارائه خدمت بر پایه محدوده جغرافیایی از طریق نرم افزار بوده و کاربر حق اعتراض در خارج از این محدوده را ندارد.
بند8-  تعرفه اشتراک سالیانه خدمات آقای مکانیک صرفا برای اجرت تعمیرکنندگان خودرو بوده و شامل تامین قطعات،رنگ،پولیش،تراشکاری و تمامی لوازم مصرفی داخلی و خارجی مورد نیاز نمیباشد.
تبصره1- تامین قطعات بر عهده خود مشتری میباشد که میتواند شخصا و یا از طریق راهنمایی تیم آقای مکانیک اقدام به تهیه و خرید  نماید.
ماده 7 - موارد فنی:
بند1-  کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد نرم افزار آقای مکانیک، شامل دیکامپایل،مهندسی معکوس یا فعالیت های مشابه انجام دهد.
بند2-  کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش های Framing ، Mirroring و روش های دیگر،نسخه دیگری از آقای مکانیک را روی سرور های دیگر ارائه کنند.
بند3-  کاربران حق ندارند هیچ گونه فعالیت در راستای دسترسی غیر قانونی و غیر متداول به هیچ بخش از نرم افزار آقای مکانیک یا سامانه های مربوط با آن انجام دهند.
بند4-  هر گونه تلاش برای اختلال در سایت یا اپلیکیشن آقای مکانیک پیگرد قانونی دارد و اطلاعات موارد تخلف در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.
ماده 8 - قطع خدمات
بند1-  در صورت تخلف کاربر یا مشتری از قوانین جمهوری اسلامی ایران ( قوانین، مقررات و ضوابط شرکت)، شرکت طبق صلاحدید و تشخیص خود نسبت به حذف دسترسی کاربر از خدمات شرکت اقدام خواهد نمود.در این صورت،کاربر حق طرح هیچ گونه ادعا و یا اعتراضی نخواهد داشت.